- Szczegóły
Gmina Nowogard informuje, że w 2022 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie pn.:” Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowogard”, które pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki wodnej w Szczecinie”. Z pomocy skorzystało w tym roku 16 mieszkańców naszej gminy.
Łącznie z terenu gminy Nowogard usunięto 79,06 ton niebezpiecznego dla zdrowia azbestu.
W trosce o zdrowie wszystkich mieszkańców Burmistrz Nowogardu zachęca do utylizacji wyrobów zawierających azbest znajdujących się jeszcze na terenie naszej gminy.
Anna Stokłos
Wydział GKMiOŚ
- Szczegóły
Burmistrz Nowogardu Robert Czapla informuje, że w imieniu mieszkańców Gminy Nowogard zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie o przyznanie dotacji na usuwanie azbestu.
W przypadku otrzymania środków finansowych przez Gminę Nowogard dotacja będzie mogła pokryć do 100% kosztów związanych z demontażem, transportem i utylizacją odpadów azbestowych. Istnieje również możliwość finansowania transportu i utylizacji azbestu, który został zdemontowany indywidualnie przez właścicieli nieruchomości w latach ubiegłych.
Kto może złożyć wniosek?
O demontaż i odbiór azbestu mogą ubiegać się właściciele lub współwłaściciele nieruchomości położonych na terenie gminy Nowogard, a także fundacje, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe, jednostki sektora finansów publicznych, Rodzinne Ogrody Działkowe.
Gdzie się zgłosić?
Aby ubiegać się o demontaż i odbiór wyrobów azbestowych należy złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego, Plac Wolności 1, pok. 5 lub wysłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Nowogardzie, Plac Wolności 1, 72-200 Nowogard.
Czytaj więcej: USUWANIE AZBESTU W 2022 ROKU- rusza nabór wniosków!!!
- Szczegóły
Kolejny rok programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Nowogard zakończony sukcesem.
Od roku 2013 Burmistrz Nowogardu Robert Czapla z powodzeniem realizuje program usuwania azbestu z terenu naszej gminy. Pozyskiwane dotacje na ten cel z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, pozwalają skutecznie zmniejszać ilość wyrobów zawierających azbest występujących na terenie naszej gminy.
W dniu 11 października 2021 r. Burmistrz Nowogardu podpisał umowę z wykonawcą wyłonionym w procedurze zamówienia publicznego- firmą Eco-Pol Sp. zo.o. z Pruszcza, która dokona demontażu, odbioru i utylizacji eternitu z terenu gminy Nowogard.
Do tej pory z pomocy w usunięciu azbestu skorzystało 124 mieszkańców naszej gminy. Łącznie usunięto 541,8998 ton azbestu(29938,1 m2). Jest to połowa zinwentaryzowanej ilość znajdującej się w gminie Nowogard. Zachęcamy wszystkich mieszkańców, którzy posiadają na swojej nieruchomości wyroby zawierające azbest do skorzystania z pomocy oferowanej przez Gminę.
Wszystkim nam zależy, aby ten szkodliwy dla zdrowia wyrób zniknął z naszego sąsiedztwa. Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032 zobowiązuje wszystkich do pozbycia się do roku 2032 całości azbestu z naszego kraju.
Wychodząc naprzeciw wszystkim niedogodnościom, w trosce o zdrowie mieszkańców, Burmistrz Nowogardu Robert Czapla, zaprasza do skorzystania z pomocy w pozbyciu się wyrobów zawierających azbest.
„Gmina Nowogard informuje, że w 2021 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Nowogard”, która pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie”.
Wydział GKMiOŚ
Anna Stokłos